یزدفردا: شهردار یزد از بهره برداری فاز اول نصب و راه اندازی سامانه خورشیدی تولید برق با ظرفیت ۳۰ کیلووات در ساختمان مرکزی شهرداری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «ابوالقاسم محی الدینی» با بیان این که تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای جهانی برای تامین برق مورد نیاز کشورهاست، گفت: با توجه به تعداد بالای روزهای آفتابی در شهر یزد، ظرفیت بسیار خوبی در تولید برق با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر داریم.

وی افزود: با هدف استفاده از انرژی های پاک، صرفه جویی در مصرف برق، کاهش بار اضافی بر سیستم برق شهری به ویژه در ماه های گرم سال و همچنین کاهش هزینه های جاری شهرداری، تعداد ۷۰ پنل خورشیدی جهت تأمین قسمتی از برق مورد نیاز ساختمان مرکزی شهرداری نصب و راه اندازی شده است.

شهردار گفت: با نصب و راه اندازی این سامانه که توسط معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ظرف مدت یک ماه ماه اجرا شده است، ۳۰ کیلووات از برق ساختمان شهرداری یزد تأمین شده است.

وی افزود: این طرح شامل ۷۰ عدد پنل خورشیدی ۲۳۰ وات، سه عدد اینورتر ۱۶ کیلووات، سازه و سیستم اِرت است که با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

محی الدینی در پایان با اشاره به توسعه سامانه خورشیدی تولید برق برای ساختمان مرکزی شهرداری، تصریح کرد: طراحی و اجرای این سامانه برای ساختمان‌های مناطق پنجگانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری در دستور کار شهرداری یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا